خانه   /   آموزش   /   تفاوت باربیکیو و کباب کردن ، مسئله این است!
تفاوت باربیکیو و کباب کردن ، مسئله این است!
afrakhte 2021-05-09 862view 0 comment
تفاوت باربیکیو و کباب کردن

شما تا حالا از جمله «امروز می‌خوام با باربیکیو نهار/شام استیک کباب کنم؟” استفاده کردید؟ چقدر مطمئن‌اید از عبارت درستی استفاده شده و دقیقا برای این کار باید از این جمله استفاده کنید؟ ما می‌خواهیم تو این مطلب تفاوت باربیکیو و کباب کردن را برای‌تان بشکافیم. اگر از کباب خوردن لذت می‌برید و باربیکیو کردن را دوست دارید و در ضمن خودتان را کبابپز حرفه ای می‌دانید، این مطلب برای شما نوشته شده است، آن را از دست ندهید.

 

تفاوت باربیکیو و کباب کردن، مسئله این است!

تفاوت باربیکیو و کباب کردن

تفاوت باربیکیو و کباب کردن

 

اصطلاح باربیکیو دارای 2 تعریف و معنی متفاوت است. اولین مورد مربوط به وسیله‌ای برای پخت غذا در فضای باز است. اما معنی دوم به فرآیند پخت و پز گفته‌ می‌شود که شامل گرمای آهسته، کم و غیرمستقیم در اطراف ماده غذایی (وقتی ماده غذایی به‌صورت درازکش قرار گرفته) است.

بنابراین آن‌چه ما به‌عنوان باربیکیو می‌شناسیم در واقع پخت آرام و آهسته و بی‌دردسر مواد غذایی مانند گوشت است. با این حساب نمی‌توانیم درست کردن «کباب کوبیده» خودمان را باربیکیو کردن بدانیم. اصولا طیف گسترده‌ای از کباب‌های شرقی از ایران و هند تا ترکیه و حاشیه خلیج فارس در واقع گریل کردن یا همان کباب کردن است و نه باربیکیو کردن.

 

باربیکیو کردن یا با باربیکیو کار کردن

باربیکیو کردن چگونه است

باربیکیو کردن روش پختی آرام و آهسته با دمایی کنترل شده است

باربیکیو وسیله‌ای صنعتی با شکل و ظاهری کم و بیش یکسان در همه‌جای دنیا است و عموما با یک عنوان باربیکیو شناخته می‌شود. البته کبابپز هم وجود دارد و در شرق هم از روزگاران دور طرفداران خودش را داشته است. اما باربیکیو با شکل و ظاهر جدید (نه مدل‌های آجری سبک یونانی یا آلمانی) وسیله‌ای صنعتی است که در برخی از موارد گریل را هم درون خود جای داده است.

در واقع بگذارید این‌گونه بگوییم که از آن‌جایی که باربیکیو کردن به‌مراتب از گریل کردن کار پیچیده‌تر و نیازمند درجه حرارت متوازن و کم‌تر است بنابراین ساخت آن هم سخت‌تر از گریل است و اگر در ساختار مهندسی به باربیکیو برسید، عملا گریل را هم به‌دست آورده‌اید. مانند بسیاری از محصولات درجه یک دنیا تفاوت باربیکیو و کباب کردن را یکجا در یک محصول برای‌تان حل کرده‌اند.

 

کانادایی‌های ایرانی‌تبار

به همین خاطر در جاهای دیگر دنیا هم از باربیکو کردن برای هردو کار گریل یا باربیکیو استفاده می‌شود، برای مثال در کانادا، اغلب از اصطلاح باربیکیو کردن برای کباب کردن استفاده می‌کنند. به این معنی که حتی زمانی که پروسه و روش پخت گریل کردن یا همان کباب کردن باشد هم از کلمه باربیکیو استفاده می‌شود.

 

کباب کردن و دیگر هیچ

روش های متفاوتی برای گریل کردن یا همان کباب کردن وجود دارد

روش های متفاوتی برای گریل کردن یا همان کباب کردن وجود دارد

با این توضیحات جای بحث نمی‌ماند که گریل کردن همان کباب کردن خودمان است. گریل کردن وقتی است که ما یک ماده غذایی را روی حرارت مستقیم و با دمای بالا برای مدت زمان کوتاه بپزیم. گریل کردن خیلی توصیه نمی‌شود چون ممکن است ماده غذایی بسوزند و کربن خالص تولید کنند. کربنی که همه می‌دانیم که برای سلامتی اصلا خوب نیست.

با این وجود کباب کردن یا گریل کردن طرفداران زیادی دارد. از خودمان که بگذریم سرآشپز Dave Mottershall که سرآشپز Bogside Brewery است و خیلی هم مشهور از کباب کردن این‌طور تعریف می‌کند: «از نظر من پروسه کباب کردن برای طیف گسترده‌ای از افراد تفریح جذابی به‌حساب می‌آید، از کبابپزهای حرفه ای تا حتی دورهمی‌های آخر هفته؛ پروسه طولانی و انتظار برای آماده شدن و گپ و گفت های دلنشین با دوستان در طی زمان پخت به همراه چند لیوان نوشیدنی خنک و در نهایت طعم دلپذید کباب، تفریح مورد علاقه من است. طعم دلنشین کباب دودی شده و نحوه واکنش گوشت به ازت چوب واقعاً خاص است.»

 

اشتراک گذاری :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد، لطفا تمامی کادرها را به دقت پر کنید.

مقالات دیگر

articles

برای راه اندازی کافه به چه چیز هایی نیاز داریم

دستگاه آسیاب قهوه برای راه اندازی کافه به آسیاب قهوه مناسب نیاز است شما به عوامل مختلفی از جمله حجم قهوه […]

چه مقدار سرمایه برای راه اندازی فست فود نیاز است

راه اندازی فست فود راه اندازی یک فست فود می تواند یک کسب و کار پرسود و رضایت بخش باشد. با […]

آشپز های مورد نیاز در یک آشپزخانه صنعتی

آشپز های متفاوت در رستوارن های بزرگ نفش های مختلفی دارند و در بخش های مختلفی مشغول به کارند. هر کدام […]

هود مورد نیاز برای آشپزخانه های صنعتی

هودهای صنعتی چند جداره هودهای صنعتی چند جداره، نسل پیشرفته‌تر هودهای آشپزخانه‌های صنعتی هستند که با ارائه مزایای متعدد، به انتخابی […]

اجاق بن ماری چیست و چه کاربردی دارد

اجاق بن ماری چیست اجاق بن ماری(Bain Marie) دستگاهی است که برای گرم نگه داشتن و پخت ملایم غذا به کار […]

معرفی انواع باربیکیو و نحوه کار آن ها

باربیکیو چیست؟ باربیکیو همچنین به دستگاه یا اجاقی گفته می‌شود که برای پخت غذا به روش باربیکیو استفاده می‌شود. این دستگاه‌ها […]

هر چه که برای تاسیس یک فست فود در آشپزخانه آن نیاز دارید

تجهیزات مهم مورد نیاز در فست‌فودها تجهیزات فست‌فود ها به نوع و منوی فست‌فود بستگی دارد، اما به طور کلی می‌توان […]

ملزومات و ابزار های مورد نیاز برای یک آشپزخانه صنعتی

لیست کامل تجهیزات آشپزخانه صنعتی ابزار آشپزخانه صنعتی به تجهیزاتی گفته می شود که برای پخت و پز و آماده سازی […]

طرز تهیه همبرگر ذغالی

همبرگر غذایی جهانی می‌باشد که به روش ‌های گوناگونی مانند سرخ‌ شده، کباب ‌شده یا در برخی موارد گریل شده تهیه […]

طرز تهیه هات داگ ذغالی

هات‌ داگ ‌ها به‌ عنوان یکی از پرطرف‌دارترین غذا های فست فودی شناخته می‌شوند که عطر و طعم فوق‌العاده‌ای دارند. هات […]