خانه   /   مجله   /   طرز تهیه همبرگر ذغالی
طرز تهیه همبرگر ذغالی
afrakhte 2022-11-15 868view 0 comment

همبرگر غذایی جهانی می‌باشد که به روش ‌های گوناگونی مانند سرخ‌ شده، کباب ‌شده یا در برخی موارد گریل شده تهیه می‌شود. همبرگر ذغالی به ‌عنوان یکی از خوش‌طعم ترین و پرطرف‌دارترین انواع همبرگر ها شناخته می‌شود که در سراسر جهان طرف‌داران مخصوص به خودش را دارد. همبرگر ها معمولاً به دلیل خوش ‌طعم بودن، سیر کنندگی مناسب و همچنین سالم بودن، به‌ عنوان یکی از پرطرف‌دارترین فست فود ها در سراسر جهان شناخته می‌شوند.ما در تجهیزات آشپزخانه صنعتی افراخته در این مطلب قصد داریم برای شما به ‌طور کامل در رابطه با طرز تهیه همبرگر ذغالی صحبت کنیم و به شما بگوییم که چگونه می‌توانید این غذای خوشمزه را آماده کنید و از میل کردن آن لذت ببرید‌.

 

مواد لازم برای تهیه گوشت همبرگر ذغالی 

برای تهیه گوشت همبرگر ذغالی شما به مواد اولیه متفاوتی نیاز دارید. شما می‌توانید همبرگر ها را به‌ صورت آماده و بسته ‌بندی ‌شده از فروشگاه‌ های مورد نظر خریداری کنید یا آن ‌ها را در خانه و با مواد اولیه متفاوتی تهیه نمایید. اگر می‌خواهید راهکار دوم را انتخاب کنید، به مواد اولیه زیر نیاز دارید.

  • گوشت چرخ ‌کرده‌ همراه با مقداری چربی
  • سیر
  • جعفری خرد شده
  • پیاز
  • نمک و فلفل
  • سس خردل یا کچاپ

به‌ طور کلی دستور های پخت متفاوتی برای تهیه گوشت همبرگر وجود دارد‌. هر کدام از این دستور پخت ها می‌توانند به‌‌ نحوی روی طعم همبرگر شما تأثیرگذار باشند. شما باید با توجه به سلیقه و خواسته خودتان به سراغ روشی بروید که برای تهیه همبرگر مورد پسند شما می‌باشد.

مواد مورد نیاز برای تهیه همبرگر ذغالی 

بعد از صحبت در رابطه با مواد مورد نیاز برای تهیه گوشت همبرگر، حال بیایید با دیگر بررسی کنیم که به طور کلی این غذا به کدام مواد اولیه نیاز دارد.

  • نان همبرگر
  • کاهو
  • گوجه
  • خیارشور
  • سس مخصوص

طرز تهیه همبرگر ذغالی

طرز تهیه همبرگر ذغالی 

طرز تهیه همبرگر ذغالی بسیار راحت و بدون دردسر است. تنها باید کمی حوصله و دقت به خرج دهید تا یک غذای عالی داشته باشید‌.

مرحله اول 

در قدم اول برای تهیه همبرگر ذغالی، شما باید گوشت خود را آماده کنید. اگر گوشت همبرگر شما کارخانه‌ای و شرکتی است، حدود نیم‌ ساعت قبل ‌از پخت، آن از فریزر خارج کنید و اجازه دهید که همبرگر هم دمای محیط شود. اگر می‌خواهید خودتان گوشت همبرگر را آماده کنید، با ما همراه باشید.

در ابتدا پیاز را بشویید و آن را رنده کنید. آب پیاز را به‌ طور کامل بگیرید و بعد سیر رنده‌ شده، جعفری خرد شده، گوشت، ادویه ‌های مورد نیا و سس را نیز به ترکیب اضافه کنید. حال مواد را به ‌خوبی چنگ بزنید تا همه مواد اولیه با یکدیگر ترکیب شوند و به خورد یکدیگر بروند. شما باید حدود یک ربع این مواد را به ‌طور کامل ورز دهید تا همبرگر شما خوش‌طعم‌تر شود. در ادامه همبرگر ها را به ‌اندازه دلخواه و به‌ صورت گرد درست کنید. آن‌ ها را درون یک کیسه پلاستیک فریزر قرار دهید و به ‌صورت جداگانه در فریزر بگذارید. توجه داشته باشید که حداقل حدود یک ساعت همبرگر های شما باید درون فریزر بمانند. بعد از گذشت حدود یک ساعت همبرگر های شما آماده پخت هستند.

مرحله دوم 

در مرحله دوم شما باید اجاق پخت را آماده کنید. اگر می‌خواهید همبرگر ذغالی شما خوش‌طعم‌تر شود، می‌توانید آن ‌ها را روی حرارت ذغال کباب کنید. اما استفاده از گریل ها یا کباب پز ها نیز در این زمینه می‌تواند نیاز شما را برطرف سازد. بعد از آماده کردن اجاق، توری گریل را روی اجاق‌ گاز قرار دهید و همبرگر ها را به‌ آرامی روی توری بگذارید. حدوداً هر طرف همبرگر شما پنج الی ده دقیقه زمان نیاز دارد تا به‌ طور کامل بپزد. برای مغز پخت  شدن همبرگر ها می‌توانید یک کاسه فلزی را روی همبرگر ها بر عکس کنید تا حرارت به ‌طور کامل تمامی نقاط همبرگر را دربرگیرد و باعث مغز پخت شدن همبرگر شود. برای لذیذتر شدن غذا، می‌توانید همبرگر ها را کمی آبدار بردارید تا بتوانید از طعم شگفت‌ انگیز آن بیشتر لذت ببرید. اگر به چیز برگر علاقه‌مند هستید، می‌توانید حدود دو دقیقه آخر یک ورق پنیر چدار را روی همبرگر ها قرار دهید تا به‌ طور کامل آب شود.

مرحله سوم 

 

در مرحله سوم شما باید مقداری سس خردل یا سس کچاپ و یا هر سس دلخواه دیگر را کف نان همبرگر بمالید و بعد ورقه ‌های کاهو، گوجه، خیارشور و همبرگر را درون نان قرار دهید. در انتها نیز می‌توانید دوباره به دلخواه روی تکه‌ای دیگر نان نیز سس بمالید و روی همبرگر قرار دهید. در ادامه همبرگر شما آماده است و میتوانید آن را با هر نوع سسی که دوست دارید میل کنید. می‌توانید در کنار همبرگر ذغالی، از سیب ‌زمینی سرخ ‌شده نیز بهره ببرید.

 

جمع‌بندی

به‌ طور کلی همبرگر ذغالی غذای بسیار لذیذ و خوش ‌طعمی می‌باشد که بسیاری از ما به آن علاقه‌مند هستیم. علاوه‌ بر مواد اولیه‌ای که ما بیشتر گفتیم، شما می‌توانید سس قارچ درست کنید و از آن در همبرگر خودتان بهره ببرید. این کار باعث می‌شود تا همبرگر شما خوش‌طعم‌تر و لذیذتر شود.

اشتراک گذاری :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد، لطفا تمامی کادرها را به دقت پر کنید.

مقالات دیگر

articles

چه مقدار سرمایه برای راه اندازی فست فود نیاز است

راه اندازی فست فود راه اندازی یک فست فود می تواند یک کسب و کار پرسود و رضایت بخش باشد. با […]

آشپز های مورد نیاز در یک آشپزخانه صنعتی

آشپز های متفاوت در رستوارن های بزرگ نفش های مختلفی دارند و در بخش های مختلفی مشغول به کارند. هر کدام […]

هود مورد نیاز برای آشپزخانه های صنعتی

هودهای صنعتی چند جداره هودهای صنعتی چند جداره، نسل پیشرفته‌تر هودهای آشپزخانه‌های صنعتی هستند که با ارائه مزایای متعدد، به انتخابی […]

اجاق بن ماری چیست و چه کاربردی دارد

اجاق بن ماری چیست اجاق بن ماری(Bain Marie) دستگاهی است که برای گرم نگه داشتن و پخت ملایم غذا به کار […]

معرفی انواع باربیکیو و نحوه کار آن ها

باربیکیو چیست؟ باربیکیو همچنین به دستگاه یا اجاقی گفته می‌شود که برای پخت غذا به روش باربیکیو استفاده می‌شود. این دستگاه‌ها […]

هر چه که برای تاسیس یک فست فود در آشپزخانه آن نیاز دارید

تجهیزات مهم مورد نیاز در فست‌فودها تجهیزات فست‌فود ها به نوع و منوی فست‌فود بستگی دارد، اما به طور کلی می‌توان […]

ملزومات و ابزار های مورد نیاز برای یک آشپزخانه صنعتی

لیست کامل تجهیزات آشپزخانه صنعتی ابزار آشپزخانه صنعتی به تجهیزاتی گفته می شود که برای پخت و پز و آماده سازی […]

طرز تهیه همبرگر ذغالی

همبرگر غذایی جهانی می‌باشد که به روش ‌های گوناگونی مانند سرخ‌ شده، کباب ‌شده یا در برخی موارد گریل شده تهیه […]

طرز تهیه هات داگ ذغالی

هات‌ داگ ‌ها به‌ عنوان یکی از پرطرف‌دارترین غذا های فست فودی شناخته می‌شوند که عطر و طعم فوق‌العاده‌ای دارند. هات […]

چگونه باربیکیو را تمیز کنیم

در این مقاله، می خواهیم به این موضوع بپردازیم که چگونه باربیکیو را تمیز کنیم . همراه شما هستیم. هیچ چیزی […]