خانه   /   مجله   /   طرز تهیه هات داگ ذغالی
طرز تهیه هات داگ ذغالی
afrakhte 2022-11-12 2130view 0 comment

هات‌ داگ ‌ها به‌ عنوان یکی از پرطرف‌دارترین غذا های فست فودی شناخته می‌شوند که عطر و طعم فوق‌العاده‌ای دارند. هات ‌داگ‌ ها میتوانند به روش ‌های گوناگونی و بر اساس سلیقه شما تهیه ‌شوند. اما یکی از پرطرف‌دارترین دستور پخت های این غذا، هات داگ ذغالی می‌باشد که همان‌ طور که از نام آن پیداست به ‌صورت کباب‌ شده تهیه میشود. هات‌ داگ ذغالی غذایی است که باید کمی طعم دود داشته باشد، به همین دلیل معمولاً از روش‌ های گوناگون و متنوعی برای پخت آن بهره گرفته می‌شود.

بسیاری از افراد ممکن است دوست داشته باشند که هات داگ را روی حرارت آتش یا به‌ عبارت‌ دیگر ذغال کباب کنند؛ یا از انواع متفاوت کباب ‌پز ها برای پخت آن بهره ببرند. این ساندویچ خوشمزه می‌تواند به‌ همراه سبزیجات متنوع و سس‌ های دلخواه به سلیقه شما سرو شود و مورد استفاده قرار بگیرد. اگر شما نیز به انواع متفاوت هات‌ داگ ذغالی علاقه‌مند هستید و میخواهید طرز تهیه این ساندویچ خوشمزه را بدانید، ما را تا انتهای محتوا همراهی کنید.

 

بررسی مواد لازم برای تهیه هات‌ داگ ذغالی 

مواد لازم برای تهیه هات داگ ذغالی شامل موارد زیر می‌شود:

  • سوسیس هات‌ داگ به میزان لازم
  • نان باگت به تعداد سوسیس ‌ها
  • سس خردل یا هر سس دیگری که به آن علاقه‌مند هستید
  • کاهو
  • خیارشور
  • گوجه ‌فرنگی
  • قارچ و سبزیجات دیگر

طرز تهیه هات داگ ذغالی 

بعد از صحبت در رابطه با مواد اولیه‌ای که شما برای تهیه ساندویچ هات داگ ذغالی به آن نیاز دارید، حال بیایید با یکدیگر در رابطه با مراحل تهیه این غذای خوشمزه صحبت کنیم.

مرحله اول 

در مرحله اول شما باید اجاق کباب‌ پز یا اجاق ذغالی مورد نظر خود را آماده کنید. شما باید اجازه دهید که اجاق به طور کامل گرم شود و هیچ ‌گونه حرارت شدید و اضافی در آن وجود نداشته باشد. برای مثال اگر قرار است از ذغال استفاده کنید، اجازه دهید که آتش ذغال خاموش شود و تنها حرارت آن باقی بماند. در مرحله بعدی هات داگ ها را پوست بگیرید و آن ‌ها را به ‌صورت دورانی یا عمودی برش بزنید. این برش ها در ادامه می‌توانند باعث مغزپخت تر و خوشمزه‌ تر شدن غذای شما شوند.

بعد از برش زدن،‌ هات داگ ها را به ‌ترتیب روی اجاق بچینید و اجازه دهید تا آن ‌ها به ‌طور کامل مغز پخت شوند. به این موضوع توجه داشته باشید که هر چه برش ‌های ایجاد شده شما عمیق‌تر باشند، هات داگ شما خوشمزه‌تر خواهد بود. شما می‌توانید از کمی چاشنی هنگام پختن روی هات داگ بهره ببرید. برای مثال این چاشنی ‌ها می‌توانند مخلوطی از سس‌ های دلخواه یا کره آب شده به‌ همراه مقداری سیر رنده ‌شده باشد.

طرز تهیه هات داگ ذغالی

مرحله دوم 

در مرحله دوم برای تهیه هات داگ ذغالی شما باید نان را آماده کنید. ابتدا نان را از وسط برش بزنید و بعد با وردنه یک الی دو بار روی نان به ‌صورت رفت ‌و برگشت حرکت کنید. به این موضوع توجه داشته باشید که این کار باعث می‌شود و ساندویچ شما مرتب‌تر پیچیده شود. شما نباید بیش ‌از حد نان را وردنه کنید. هنگام وردنه کردن تنها کمی فشار کمی به نان وارد کنید. اگر می‌خواهید ساندویچ شما خوش‌طعم‌تر شود، می‌توانید از قبل سسی شامل کره، پودر سیر، و انواع متفاوت فلفل ‌ها آماده کنید و دو قسمت داخلی نان خودتان را به‌ این ‌ترکیب آغشته کنید. این‌ موضوع باعث می‌شود تا ساندویچ شما خوش‌طعم‌تر شود.

مرحله سوم 

در مرحله سوم برای تهیه ساندویچ هات داگ ذغالی، شما می‌توانید کاهو و گوجه ‌فرنگی، خیار شور را خرد کنید و آن را روی نان بچینید. قارچ ‌ها را نیز می‌توانید به‌ صورت کبابی تهیه نمایید یا آن‌ ها را با کمی کره تفت دهید و در ساندویچ خود بریزید. البته به موضوع توجه داشته باشید که ساندویچ هات ‌داگ ماده اضافه‌ای به جز نان، هات داگ و سس ندارد، اما به ‌هر حال اضافه کردن سبزیجات این ‌چنینی می‌تواند ساندویچ شما را خوش‌طعم‌تر کند.

مرحله نهایی تهیه هات داگ ذغالی 

در مرحله‌ی چهارم بعد از اضافه کردن سبزیجات مورد نظر به هات داگ ذغالی، باید هات داگ های کبابی شده را نیز در ساندویچ قرار دهید و روی آن سس خردل بریزید. به این‌ موضوع توجه داشته باشید که به‌ جای خردل شما می‌توانید از هر سس دیگری نیز که مد نظرتان می‌باشد بهره ببرید. برای خوش‌طعم‌تر شدن ساندویچ، می‌توانید در انتها نیز ساندویچ خودتان را روی گریل یا کباب‌پز قرار دهید تا نان شما نیز کمی سرخ شود. البته این کار زمانی انجام دهید که از سبزیجات مانند کاهو و خیارشور در ساندویچ خودتان بهره نبرده‌اید.

هات داگ ذغالی

جمع‌بندی 

به ‌طور کلی هات داگ ذغالی غذایی بسیار پرطرف‌دار و خوش‌طعم است که می‌تواند با دستور پخت های متفاوتی مورد استفاده قرار بگیرد. ترکیب اصلی هات‌ داگ ذغالی شامل نان، سوسیس هات‌ داگ و سس خردل می‌شود. اما شما می‌توانید از سبزیجاتی که ما پیشتر برای شما گفتیم نیز بهره ببرید. علاوه‌ بر این موضوع، اگر شما به پنیر پیتزا نیز علاقه‌مند هستید، می‌توانید در ساندویچ خودتان از مقداری پنیر نیز بهره ببرید تا طعم خوبی به غذا بدهید.

اشتراک گذاری :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد، لطفا تمامی کادرها را به دقت پر کنید.

مقالات دیگر

articles

رستوران های سلف سرویس تهران

رستوران سلف سرویس رستوران سلف سرویس یا بوفه، نوعی رستوران است که در آن به جای سفارش غذا از منو، می‌توانید […]

باربیکیو گازی

باربیکیو گازی چیست باربیکیو گازی نوعی کباب‌پز است که با استفاده از گاز شهری یا گاز مایع (پروپان) عمل پخت و […]

نمایشگاه تجهیزات آشپزخانه صنعتی 1402

نمایشگاه تجهیزات آشپزخانه صنعتی چیست؟ نمایشگاه تجهیزات آشپزخانه صنعتی، رویدادی است که در آن شرکت‌های مختلف، جدیدترین محصولات و خدمات خود […]

آیا باربیکیو در منزل قابل استفاده است

باربیکیو چیست باربیکیو روشی برای پخت غذا با استفاده از حرارت مستقیم ذغال، چوب یا گاز است. این روش معمولاً برای […]

چه غذاهایی می توان با باربیکیو درست کرد

مرغ کبابی مرغ کبابی با باربیکیو، یک غذای خوشمزه و پرطرفدار است که به روش‌های مختلفی می‌توان آن را تهیه کرد. […]

معرفی بهترین هتل های ایران

هتل اسپیناس پالاس تهران هتل اسپیناس پالاس تهران، هتلی 5 ستاره و مجلل در منطقه سعادت آباد تهران است که در […]

مهمترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی

چرخ گوشت صنعتی چرخ گوشت صنعتی دستگاهی است که برای چرخ کردن و آسیاب کردن گوشت در مقیاس‌های بزرگ به کار […]

بهترین غذا های ایتالیایی برای سرو در رستوران

پیتزاهای ایتالیایی پیتزاهای ایتالیایی نوعی غذای خوشمزه و پرطرفدار هستند که در رستوران ایتالیا با خمیر نازک، سس گوجه فرنگی، پنیر […]

بزرگترین فستیوال های صنعت غذا

جشنواره شکلات در فرانسه در فرانسه، رویدادهای مختلفی با محوریت شکلات برگزار می‌شود که می‌توان آن‌ها را به دو دسته کلی […]

10 رستوران برتر تهران

رستوران مسلم رستوران مسلم یک رستوران ایرانی اصیل است که در بازار تهران واقع شده است. این رستوران از جمله رستوران‌های […]